14 maja 2020 r. wystartowała kampania edukacyjna: „Mleko na zdrowie!”. Celem kampanii jest szerzenie wiedzy na temat jakości produktów mlecznych, ich wpływie na zdrowie, hodowli bydła mlecznego oraz produkcji mleka i jego przetworów.
„Promocja spożycia mleka i produktów mlecznych jest dla nas bardzo ważna. Polska jest szóstym producentem mleka w Europie oraz liczącym się producentem w świecie wyrobów mleczarskich. Zajmujemy pierwsze miejsce w produkcji twarogów i szóste – w produkcji serów. Niestety, spożycie produktów mlecznych – w tym samego mleka – jest w naszym kraju ciągle zbyt niskie. Dlatego też, aby produkcję utrzymać na wysokim poziomie (rolnicy, producenci), jesteśmy zmuszeni ok. 35–40% całości tej produkcji eksportować – co nie zawsze jest korzystne dla całej branży, zwłaszcza wtedy, kiedy spadają ceny na rynkach światowych.” – Waldemar Broś, Prezes Zarządu KZSM Zw. Rew.
Na początek w ramach kampanii w 15 odcinkach „Pytania na Śniadanie” w TVP w kąciku kuchennym będą przygotowywane dania, których głównymi bohaterami będą produkty mleczne. Wśród propozycji dań znajdą się nowe pomysły na zupy mleczne, zupy serowe, sosy do makaronów, zapiekanki, pizze, koktajle bogate w zdrowie, napoje regenerujące dla osób uprawiających sport oraz znakomite twarogi dla seniorów.
Zaplanowane wejścia kuchenne w „Pytaniu na Śniadanie” w TVP2:
14.05. Śniadanie dla seniora: produkty mleczne bogate w wapń, białko, witamina D i magnez
19.05. Śniadanie dla sportowca: produkty mleczne bogate przede wszystkim w białko
28.05. Śniadania i desery dla dzieci
11.06. Posiłki dla maturzystów, dzięki którym łatwiej się uczyć
29.06. Mleko fermentowane – doskonałe na lato
17.07. (Po kwarantannie) Szybkie przekąski mleczne na wakacyjną imprezę
22.07. Grill – potrawy połączone z produktami mlecznymi
29.07. Sery żółte – pomysły na wakacyjne szybkie przekąski.
7.08 Potrawy z serów dojrzewających
14.08. Jogurty: dania z nimi związane.
21.08. Śniadanie dla kobiet w ciąży: produkty mleczne
26.08. Twarogi – serniki i inne ciasta
1.09. Posiłki do szkoły i po szkole
4.09. Sery pleśniowe i inne dania
11.09. Posiłki dla uczniów i studentów, dzięki którym łatwiej się uczyć
W kolejnym etapie kampanii produkty mleczne zagoszczą w kuchni Karola Okrasy w programie „Okrasa łamie przepisy” w TVP1. Dla widzów przygotujemy także programy promujące regionalne specjały mleczne.
Podczas całej kampanii będą prowadzone działania w Internecie na specjalnie dedykowanych profilach na Facebooku i Instagramie.
Organizatorem kampanii jest Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich Związek Rewizyjny wraz z partnerami: Niezależnym Samorządnym Związkiem Zawodowym Rolników Indywidualnych „Solidarność” oraz Polskim Związkiem Zawodowym Rolników. Patronem kampanii jest Fundacja Instytutu Matki i Dziecka. Kampania jest sfinansowana z Funduszu Promocji Mleka.
Zapraszamy na oficjalny profil Mleko na Zdrowie na Instagramie i Facebooku!