,,Mleko – dobry wybór” – kampania, w której pojawią się fakty, o których warto wiedzieć
Mleko, mleczne wyroby; twarożki, serki, sery, jogurty, kefiry… – czy można o nich coś więcej powiedzieć? Czy mleczny smakosz może dowiedzieć się jeszcze więcej o swoich ulubionych wyrobach?
Tak, o mleku, a zwłaszcza o jego walorach smakowych, zdrowotnych i odżywczych, można mówić bez końca! Zwłaszcza, gdy za szerzenie wiedzy wezmą się specjaliści w dziedzinie produkcji i przetwórstwa mleka.
Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich, Związek Rewizyjny jest organizatorem kampanii „Mleko – dobry wybór” sfinansowanej z Funduszu Promocji Mleka, którą można zobaczyć w TVP1, TVP2, TVP Info, TVP3 i Internecie.
„Mleko i produkty mleczne ze względu na swój skład powinny znaleźć się w diecie każdego człowieka. W programach, w których będziemy obecni z kampanią „Mleko – dobry wybór”, pokażemy wiele przepisów na potrawy z mleka i produktów mlecznych. Jestem przekonany, że każdy znajdzie coś dla siebie i trafimy w kulinarne gusta Polaków.” – powiedział Waldemar Broś, prezes Zarządu Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich, Związku Rewizyjnego.
Partnerami kampanii „Mleko – dobry wybór” są Niezależny Samorządny Związek Zawodowy Rolników Indywidualnych SOLIDARNOŚĆ i Polski Związek Zawodowy Rolników. Patronat nad kampanią objęła Fundacja Instytut Matki i Dziecka.
W ramach kampanii od czerwca do grudnia kilkukrotnie zagościmy w TVP2, w najpopularniejszym w Polsce programie śniadaniowym Pytanie na Śniadanie. Widzowie wspólnie z Celiną Statkiewicz w kącikach kulinarnych będą mogli wypróbować przepisy, w których mleko i jego przetwory grają główną rolę. Dla ciekawych świata i tych, co chcą dokonywać świadomych wyborów żywieniowych, przygotowano, w ramach kampanii Mleko – dobry wybór, filmowe felietony przybliżające mleko i jego przetwory od strony produkcyjnej, żywieniowej i zdrowotnej.
Organizatorzy kampanii pomyśleli również o tych, co lubią eksperymentować w kuchni, bez konieczności sprowadzania składników z dalekich zakątków świata. Znany i lubiany Karol Okrasa, w jednym z odcinków programu Okrasa łamie przepisy w TVP1, skorzysta z wszechstronności smakowej produktów mleczarskich i wyczaruje z nich coś zupełnie nowego, a jednak znajomego.
W paśmie ogólnopolskim TVP3, w programie kulinarnym Nasze najpyszniejsze – w czasie każdego z 8 odcinków zostanie odwiedzony 1 z 8 regionów Polski, gdzie zostaną odkryte na nowo mleczne skarby, tradycje z nimi związane oraz ciekawe miejsca. Programy te zachęcą do mlecznej, kulinarnej podróży po Polsce nawet największego domatora.
Najnowsze informacje o kampanii „Mleko – dobry wybór” oraz ciekawostki o produktach mlecznych można również znaleźć w serwisach społecznościowych. Na Facebooku pod adresem https://www.facebook.com/mlekodobrywybor oraz na Instagramie klikając w link https://www.instagram.com/mleko.dobry.wybor/.
Ponadto w internecie będzie można znaleźć specjalne animacje, które przypominają dobre strony mleka.
Ta ciekawa kampania, wskazująca na mleko, jako dobry wybór, została sfinansowana z Funduszu Promocji Mleka.
Serdecznie zapraszamy do podróży kulinarnej oraz świadomych wyborów konsumenckich z mlekiem i wyrobami mlecznymi w roli głównej!
Kampania sfinansowana z Funduszu Promocji Mleka.
1 czerwca obchodzimy Światowy Dzień Mleka
Obchody Światowego Dnia Mleka zaproponowała w 2001 roku Organizacja Narodów Zjednoczonych do Spraw Wyżywienia i Rolnictwa (FAO). Mają…
Ceny skupu mleka w kwietniu 2023 r.
Według Głównego Urzędu Statystycznego cena skupu mleka w kwietniu 2023 r. wyniosła 216,80 zł /1 hl i była…
Wyniki zapytania ofertowego nr 1/2023 dotyczącego zadania pn. ,,Kampania...
KZSM Zw. Rew. informuje, że w wyniku przeprowadzonego postępowania w trybie zapytania ofertowego nr 1/2023 z dnia 4.05.2023…
Sytuacja na rynku mleka drastycznie się pogarsza. KZSM apeluje...
W imieniu Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich – Związek Rewizyjny, w związku z krytyczną sytuacją na rynku mleka, zwracamy…
MLEKOVITA liderem konsolidacji – OSM Czarnków wraz z zakładem...
Grupa Mlekovita, lider branży mleczarskiej w Europie Środkowo-Wschodniej, wciąż się rozwija, konsekwentnie budując swoją pozycję na świecie. W…
Dlaczego Targi MLEKO-EXPO są potrzebne polskiemu mleczarstwu?
Targi MLEKO-EXPO organizowane przez Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich już od 30 lat przyciągają wielu wystawców i zwiedzających. Np.…
LIST KZSM DO MINISTRA ROLNICTWA
W imieniu spółdzielni mleczarskich, w związku z pogarszającą się z tygodnia na tydzień od początku roku, sytuacją na…
Zapytanie ofertowe nr 1/2023
KZSM Zw. Rew. z siedzibą w Warszawie jako zamawiający zamieszcza w załączeniu zapytanie ofertowe nr 1/2023 z dnia…
Konferencja dedykowana cyberbezpieczeństwu infrastruktury przemysłowej CyberTek Tech Festival -...
W dniach 24-26 maja w Muzeum Śląskim w Katowicach organizowana jest konferencja CyberTek Tech Festival, która jest dedykowana…
OSM OSM Proszkownia Mleka w Krośniewicach - informacja o...
OSM Proszkownia Mleka w Krośniewicach zamieszcza informację odnośnie sprzedaży nieruchomości wymienionych w załączniku, będących własnością Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej…
Ceny skupu mleka w marcu 2023 r.
Według Głównego Urzędu Statystycznego cena skupu mleka w marcu 2023 r. wyniosła 222,54 zł /1 hl i była…
Import z Ukrainy nie ma wpływu na rynek mleczarski...
Import mleka i produktów mlecznych nie ma istotnego wpływu na rynek w naszym kraju w roku bieżącym –…
Życzenia Wielkanocne
Z okazji Świąt Wielkiej Nocy życzęwszystkim pracownikom Spółdzielni Mleczarskich, rolnikomoraz współpracującym i wspierającym polską spółdzielczość mleczarską spędzenia tych…
KZSM: pismo w sprawie podjęcia działań interwencyjnych przez H....
W załączeniu zamieszczamy pismo KZSM Zw. Rew., które w imieniu spółdzielni mleczarskich zwraca się z prośbą o wystąpienie…
Eksport rolno - spożywczy do Arabii Saudyjskiej
Zachęcamy do zapoznania się z opublikowanym w lutym 2023 r. przez Komisję Europejską podręcznikiem warunków wejścia na rynek…