MLEKO NA ZDROWIE – rusza kampania edukacyjna

14 maja 2020 r. wystartowała kampania edukacyjna: „Mleko na zdrowie!”. Celem kampanii jest szerzenie wiedzy na temat jakości produktów mlecznych, ich wpływie na zdrowie, hodowli bydła mlecznego oraz produkcji mleka i jego przetworów.

„Promocja spożycia mleka i produktów mlecznych jest dla nas bardzo ważna. Polska jest szóstym producentem mleka w Europie oraz liczącym się producentem w świecie wyrobów mleczarskich. Zajmujemy pierwsze miejsce w produkcji twarogów i szóste – w produkcji serów. Niestety, spożycie produktów mlecznych – w tym samego mleka – jest w naszym kraju ciągle zbyt niskie. Dlatego też, aby produkcję utrzymać na wysokim poziomie (rolnicy, producenci), jesteśmy zmuszeni ok. 35–40% całości tej produkcji eksportować – co nie zawsze jest korzystne dla całej branży, zwłaszcza wtedy, kiedy spadają ceny na rynkach światowych.” – Waldemar Broś, Prezes Zarządu KZSM Zw. Rew.

Na początek w ramach kampanii w 15 odcinkach „Pytania na Śniadanie” w TVP w kąciku kuchennym będą przygotowywane dania, których głównymi bohaterami będą produkty mleczne. Wśród propozycji dań znajdą się nowe pomysły na zupy mleczne, zupy serowe, sosy do makaronów, zapiekanki, pizze, koktajle bogate w zdrowie, napoje regenerujące dla osób uprawiających sport oraz znakomite twarogi dla seniorów.

Zaplanowane wejścia kuchenne w „Pytaniu na Śniadanie” w TVP2:

14.05. Śniadanie dla seniora: produkty mleczne bogate w wapń, białko, witamina D i magnez

19.05. Śniadanie dla sportowca: produkty mleczne bogate przede wszystkim w białko

28.05. Śniadania i desery dla dzieci

11.06. Posiłki dla maturzystów, dzięki którym łatwiej się uczyć

29.06. Mleko fermentowane – doskonałe na lato

17.07. (Po kwarantannie) Szybkie przekąski mleczne na wakacyjną imprezę

22.07. Grill – potrawy połączone z produktami mlecznymi

29.07. Sery żółte – pomysły na wakacyjne szybkie przekąski.

7.08 Potrawy z serów dojrzewających

14.08. Jogurty: dania z nimi związane.

21.08. Śniadanie dla kobiet w ciąży: produkty mleczne

26.08. Twarogi – serniki i inne ciasta

1.09. Posiłki do szkoły i po szkole

4.09. Sery pleśniowe i inne dania

11.09. Posiłki dla uczniów i studentów, dzięki którym łatwiej się uczyć

W kolejnym etapie kampanii produkty mleczne zagoszczą w kuchni Karola Okrasy w programie „Okrasa łamie przepisy” w TVP1. Dla widzów przygotujemy także programy promujące regionalne specjały mleczne.

Podczas całej kampanii będą prowadzone działania w Internecie na specjalnie dedykowanych profilach na Facebooku i Instagramie.

Organizatorem kampanii jest Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich Związek Rewizyjny wraz z partnerami: Niezależnym Samorządnym Związkiem Zawodowym Rolników Indywidualnych „Solidarność” oraz Polskim Związkiem Zawodowym Rolników. Patronem kampanii jest Fundacja Instytutu Matki i Dziecka. Kampania jest sfinansowana z Funduszu Promocji Mleka.

Zapraszamy na oficjalny profil Mleko na Zdrowie na Instagramie i Facebooku!