,,Mleko – dobry wybór” – kampania, w której pojawią się fakty, o których warto wiedzieć
Mleko, mleczne wyroby; twarożki, serki, sery, jogurty, kefiry… – czy można o nich coś więcej powiedzieć? Czy mleczny smakosz może dowiedzieć się jeszcze więcej o swoich ulubionych wyrobach?
Tak, o mleku, a zwłaszcza o jego walorach smakowych, zdrowotnych i odżywczych, można mówić bez końca! Zwłaszcza, gdy za szerzenie wiedzy wezmą się specjaliści w dziedzinie produkcji i przetwórstwa mleka.
Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich, Związek Rewizyjny jest organizatorem kampanii „Mleko – dobry wybór” sfinansowanej z Funduszu Promocji Mleka, którą można zobaczyć w TVP1, TVP2, TVP Info, TVP3 i Internecie.
„Mleko i produkty mleczne ze względu na swój skład powinny znaleźć się w diecie każdego człowieka. W programach, w których będziemy obecni z kampanią „Mleko – dobry wybór”, pokażemy wiele przepisów na potrawy z mleka i produktów mlecznych. Jestem przekonany, że każdy znajdzie coś dla siebie i trafimy w kulinarne gusta Polaków.” – powiedział Waldemar Broś, prezes Zarządu Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich, Związku Rewizyjnego.
Partnerami kampanii „Mleko – dobry wybór” są Niezależny Samorządny Związek Zawodowy Rolników Indywidualnych SOLIDARNOŚĆ i Polski Związek Zawodowy Rolników. Patronat nad kampanią objęła Fundacja Instytut Matki i Dziecka.
W ramach kampanii od czerwca do grudnia kilkukrotnie zagościmy w TVP2, w najpopularniejszym w Polsce programie śniadaniowym Pytanie na Śniadanie. Widzowie wspólnie z Celiną Statkiewicz w kącikach kulinarnych będą mogli wypróbować przepisy, w których mleko i jego przetwory grają główną rolę. Dla ciekawych świata i tych, co chcą dokonywać świadomych wyborów żywieniowych, przygotowano, w ramach kampanii Mleko – dobry wybór, filmowe felietony przybliżające mleko i jego przetwory od strony produkcyjnej, żywieniowej i zdrowotnej.
Organizatorzy kampanii pomyśleli również o tych, co lubią eksperymentować w kuchni, bez konieczności sprowadzania składników z dalekich zakątków świata. Znany i lubiany Karol Okrasa, w jednym z odcinków programu Okrasa łamie przepisy w TVP1, skorzysta z wszechstronności smakowej produktów mleczarskich i wyczaruje z nich coś zupełnie nowego, a jednak znajomego.
W paśmie ogólnopolskim TVP3, w programie kulinarnym Nasze najpyszniejsze – w czasie każdego z 8 odcinków zostanie odwiedzony 1 z 8 regionów Polski, gdzie zostaną odkryte na nowo mleczne skarby, tradycje z nimi związane oraz ciekawe miejsca. Programy te zachęcą do mlecznej, kulinarnej podróży po Polsce nawet największego domatora.
Najnowsze informacje o kampanii „Mleko – dobry wybór” oraz ciekawostki o produktach mlecznych można również znaleźć w serwisach społecznościowych. Na Facebooku pod adresem https://www.facebook.com/mlekodobrywybor oraz na Instagramie klikając w link https://www.instagram.com/mleko.dobry.wybor/.
Ponadto w internecie będzie można znaleźć specjalne animacje, które przypominają dobre strony mleka.
Ta ciekawa kampania, wskazująca na mleko, jako dobry wybór, została sfinansowana z Funduszu Promocji Mleka.
Serdecznie zapraszamy do podróży kulinarnej oraz świadomych wyborów konsumenckich z mlekiem i wyrobami mlecznymi w roli głównej!
Kampania sfinansowana z Funduszu Promocji Mleka.
Tradycyjne spotkanie opłatkowe Seniorek i Seniorów Polskiego Mleczarstwa
18 grudnia 2024 r. w siedzibie KZSM Zw. Rew. w Warszawie odbyło się tradycyjne Spotkanie opłatkowe Seniorek i…
Pismo od Porozumienia dla Mleczarstwa do Ministerstwa Cyfryzacji
W załączeniu zamieszczamy pismo Porozumienia dla Mleczarstwa, skierowane do Ministerstwa Cyfryzacji w celu konieczności uwzględnienia sektora AGRO w…
Polskie produkty mleczne królują na świątecznym stole - artykuł
Święta Bożego Narodzenia to wyjątkowy czas, który w Polsce nieodłącznie kojarzy się z tradycyjnymi potrawami i bogactwem smaków.…
XX Mleczne Mistrzostwa Polski - zaproszenie
Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich – Związek Rewizyjny w Warszawie wspólnie z Tygodnikiem Poradnikiem Rolniczym organizuje konkurs na największych…
Ceny mleka i masła. Czy można liczyć na stabilizację?
Ceny mleka na chwilę obecną osiągnęły wysokie poziomy i trudno mówić o sprzedaży produktów przy tym poziomie ceny…
,,Działania promocyjne w sektorze HoReCa”
Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich Zw. Rew. zorganizował kampanię pn. ,,Działania promocyjne w sektorze HoReCa”, skierowaną do branży HoReCa,…
Odpowiedź MRiRW - stanowisko MRiRW ws. umowy UE-Mercosur
W załączeniu zamieszczamy pismo Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi Czesława Siekierskiego z 21.11.2024 r. ws. stanowiska MRiRW wobec…
Gala Agrobiznesu 2024
26 listopada 2024 roku w Auli Kryształowej Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie odbyła się uroczysta Gala Agrobiznesu…
Ceny skupu mleka w październiku 2024 r.
Według Głównego Urzędu Statystycznego cena skupu mleka w październiku 2024 r. wyniosła 220,23 zł /1 hl i była wyższa…
Pismo Porozumienia dla Mleczarstwa w sprawie zmiany ustawy o...
Porozumienie dla Mleczarstwa zrzeszające organizacje przetwórców oraz producentów mleka zwróciło się z pismem do Pana Mirosława Maliszewskiego –…
IV Forum Producentów Żywności
21 listopada br. w siedzibie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi odbyło się IV Forum Producentów Żywności. Patronat Honorowy…
Śmietana bohaterem kącików kulinarnych w PNŚ
W ramach kampanii Polskie produkty mleczne królują na stole przygotowaliśmy razem z Pytanie na śniadanie kąciki kulinarne poświęcone…
Kolejne posiedzenie Porozumienie dla Mleczarstwa
6 listopada br. w siedzibie KZSM Zw. Rew. w Warszawie odbyło się spotkanie Porozumienia dla Mleczarstwa w skład,…
Porozumienie dla Mleczarstwo - pismo do C. Siekierskiego MRiRW
Porozumienie dla Mleczarstwa, w imieniu polskich producentów, jak i przetwórców mleka, apeluje do Pana Ministra o stanowczą obronę…
Start kampanii „Polskie produkty mleczne królują na stole”
Rusza ogólnopolska kampania „Polskie produkty mleczne królują na stole”, której celem jest promocja mleka i jego przetworów wśród…