,,Mleko – dobry wybór” – kampania, w której pojawią się fakty, o których warto wiedzieć
Mleko, mleczne wyroby; twarożki, serki, sery, jogurty, kefiry… – czy można o nich coś więcej powiedzieć? Czy mleczny smakosz może dowiedzieć się jeszcze więcej o swoich ulubionych wyrobach?
Tak, o mleku, a zwłaszcza o jego walorach smakowych, zdrowotnych i odżywczych, można mówić bez końca! Zwłaszcza, gdy za szerzenie wiedzy wezmą się specjaliści w dziedzinie produkcji i przetwórstwa mleka.
Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich, Związek Rewizyjny jest organizatorem kampanii „Mleko – dobry wybór” sfinansowanej z Funduszu Promocji Mleka, którą można zobaczyć w TVP1, TVP2, TVP Info, TVP3 i Internecie.
„Mleko i produkty mleczne ze względu na swój skład powinny znaleźć się w diecie każdego człowieka. W programach, w których będziemy obecni z kampanią „Mleko – dobry wybór”, pokażemy wiele przepisów na potrawy z mleka i produktów mlecznych. Jestem przekonany, że każdy znajdzie coś dla siebie i trafimy w kulinarne gusta Polaków.” – powiedział Waldemar Broś, prezes Zarządu Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich, Związku Rewizyjnego.
Partnerami kampanii „Mleko – dobry wybór” są Niezależny Samorządny Związek Zawodowy Rolników Indywidualnych SOLIDARNOŚĆ i Polski Związek Zawodowy Rolników. Patronat nad kampanią objęła Fundacja Instytut Matki i Dziecka.
W ramach kampanii od czerwca do grudnia kilkukrotnie zagościmy w TVP2, w najpopularniejszym w Polsce programie śniadaniowym Pytanie na Śniadanie. Widzowie wspólnie z Celiną Statkiewicz w kącikach kulinarnych będą mogli wypróbować przepisy, w których mleko i jego przetwory grają główną rolę. Dla ciekawych świata i tych, co chcą dokonywać świadomych wyborów żywieniowych, przygotowano, w ramach kampanii Mleko – dobry wybór, filmowe felietony przybliżające mleko i jego przetwory od strony produkcyjnej, żywieniowej i zdrowotnej.
Organizatorzy kampanii pomyśleli również o tych, co lubią eksperymentować w kuchni, bez konieczności sprowadzania składników z dalekich zakątków świata. Znany i lubiany Karol Okrasa, w jednym z odcinków programu Okrasa łamie przepisy w TVP1, skorzysta z wszechstronności smakowej produktów mleczarskich i wyczaruje z nich coś zupełnie nowego, a jednak znajomego.
W paśmie ogólnopolskim TVP3, w programie kulinarnym Nasze najpyszniejsze – w czasie każdego z 8 odcinków zostanie odwiedzony 1 z 8 regionów Polski, gdzie zostaną odkryte na nowo mleczne skarby, tradycje z nimi związane oraz ciekawe miejsca. Programy te zachęcą do mlecznej, kulinarnej podróży po Polsce nawet największego domatora.
Najnowsze informacje o kampanii „Mleko – dobry wybór” oraz ciekawostki o produktach mlecznych można również znaleźć w serwisach społecznościowych. Na Facebooku pod adresem https://www.facebook.com/mlekodobrywybor oraz na Instagramie klikając w link https://www.instagram.com/mleko.dobry.wybor/.
Ponadto w internecie będzie można znaleźć specjalne animacje, które przypominają dobre strony mleka.
Ta ciekawa kampania, wskazująca na mleko, jako dobry wybór, została sfinansowana z Funduszu Promocji Mleka.
Serdecznie zapraszamy do podróży kulinarnej oraz świadomych wyborów konsumenckich z mlekiem i wyrobami mlecznymi w roli głównej!
Kampania sfinansowana z Funduszu Promocji Mleka.
Piknik Mleczny na Bemowie - fotogaleria
31 maja 2025 r. razem z Wami stworzyliśmy wyjątkową atmosferę podczas Pikniku Mlecznego na Bemowie, którego organizatorem był…
KZSM informacja
Szanowni Państwo, informujemy, że 20 czerwca 2025 r. biuro KZSM Zw. Rew. będzie zamknięte.
Jogurt śmietankowy bez laktozy z Bifidobacterium ze Strzałkowa nagrodzony...
Podczas uroczystej gali, która odbyła się 2 czerwca 2025 roku, jogurt bez laktozy z dodatkiem nie mniej niż…
Fundusz Promocji Mleka: członkowie komisji zarządzających funduszy promocji produktów...
4 czerwca 2025 r., w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi odbyło się spotkanie inauguracyjne komisji zarządzających dziewięciu funduszy…
Piknik Mleczny na Bemowie - Fotorelacja
Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z Pikniku Mlecznego na Bemowie Organizatorem Pikniku byl KZSM Zw. Rew. #Fundusze Promocji
1 czerwca obchodzimy Światowy Dzień Mleka i Dzień Dziecka!
Obchody Światowego Dnia Mleka zaproponowała w 2001 roku Organizacja Narodów Zjednoczonych do Spraw Wyżywienia i Rolnictwa (FAO). Mają…
Ceny skupu mleka w kwietniu 2025 r.
Według Głównego Urzędu Statystycznego cena skupu mleka w kwietniu 2025 r. wyniosła 226,99 zł /1 hl i była…
Zapraszamy na Piknik Mleczny na Bemowie!
31 maja 2025 r. | godz. 12:00–17:00 | Park Górczewska, Warszawa-Bemowo Z radością zapraszamy dzieci, dorosłych i całe…
Rozmowa z Arkadiuszem Pisarkiem, Prezesem Zarządu KZSM Zw. Rew.
Czas na wizję, integrację i rozwój. Organizacje mleczarskie w obliczu zmian rynkowych. Organizacje branżowe muszą wyjść poza funkcję…
MLEKOVITA liderem branży mleczarskiej i z awansem w prestiżowym...
Mlekovita, lider rynku mleczarskiego w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej, po raz kolejny została najwyżej notowaną firmą z…
Pryszczyca - materiały informacyjne MRiRW
Na stronie internetowej MRiRW pod linkiem: https://www.gov.pl/web/rolnictwo/pryszczyca znajdują się aktualne materiały i informacje dot. pryszczycy. Poniżej przykładowe materiały:…
Kolejne dane potwierdzają: Nutri-Score wprowadza w błąd - informacja...
Kolejne dane potwierdzają: Nutri-Score wprowadza w błąd. Dlaczego instytucje publiczne nie chronią konsumentów? System Nutri-Score został wprowadzony w…
Pryszczyca, susza i wielkie sieci handlowe - wywiad z...
Zapraszamy do obejrzenia wywiadu z Arkadiuszem Pisarkiem, Prezesem Zarządu KZSM Zw. Rew., który przeprowadził Krzysztof Wróblewski – redaktor…
Spotkanie branży przetwórstwa mleczarskiego z przedstwicielami MEN
W dniu 24 kwietnia 2025 r. w Warszawie odbyło się spotkanie branży przetwórstwa mleczarskiego. Wydarzenie zostało zorganizowane przez…
Ceny skupu mleka w marcu 2025 r.
Według Głównego Urzędu Statystycznego cena skupu mleka w marcu 2025 r. wyniosła 227,83 zł /1 hl i była…