Ruszyła kampania informacyjno – promocyjna pod patronatem Marszałka Województwa Łódzkiego, pn. Łódzka Marka Mleka, skierowana do mieszkańców województwa łódzkiego. Akcja ma na celu zwrócenie uwagi na zalety mleka i jego przetworów, kreowanie właściwych nawyków żywieniowych oraz zwiększenie bezpieczeństwa zdrowotnego społeczeństwa. Projekt, finansowany ze środków Funduszu Promocji Mleka, realizuje Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich we współpracy z Łódzką Koleją Aglomeracyjną. W kampanię zaangażowały się mleczarnie z województwa łódzkiego, które podjęły współpracę w celu promocji swoich wyrobów. Jest to doskonały przykład tego jak współpracować zamiast konkurować.
W ramach kampanii ŁKA przeprowadzi w pociągach akcję edukacyjno – promocyjną pn. Pociąg do mleka, podkreślającą znaczenie wartości odżywczej mleka i produktów mlecznych w codziennej diecie.
W konferencji prasowej uczestniczyli:
- Członek Zarządu WŁ, Pan Andrzej Górczyński
- Prezes Krajowego Związku SM, Pan Waldemar Broś
- Radny Sejmiku WŁ, Pan Waldemar Wojciechowski
- Prezes Zarządu ŁKA, Pan Janusz Malinowski
- Przedstawiciele Spółdzielni Mleczarskich z terenu województwa łódzkiego.
Mleko to podstawa! Podstawa zdrowych posiłków i przekąsek, których będzie można zasmakować podczas wydarzeń organizowanych w województwie. Na stoisku promocyjnym Łódzkiej Marki Mleka, będzie można spróbować zdrowych potraw i napojów przygotowanych na bazie mleka od producentów z województwa łódzkiego. Na odwiedzających czekają również atrakcyjne „mleczne” gadżety.
Kampania potrwa do końca 2020 roku.