Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich Związek Rewizyjny rozpoczyna szeroko zakrojoną kampanię edukacyjną zachęcającą do spożywania przetworów mleczarskich. Działania promocyjne obejmą przede wszystkim popularne programy telewizyjne, a ponadto serwisy internetowe i media społecznościowe.
Głównym celem kampanii jest promowanie spożywania przetworów mleczarskich w telewizji śniadaniowej, czyli popularnym porannym paśmie telewizyjnym. Spośród kilku konkurencyjnych tytułów wybór padł na „Pytanie na śniadanie” w TVP 2, wg badań Nielsen Audience Measurement z 16.07.2019* cieszące się większą popularnością wśród widzów niż konkurencyjne „Dzień dobry TVN” czy „Nowy dzień” w Polsat News. Dodatkowo, w celu rozszerzenia zasięgu, działania telewizyjne obejmą równolegle „Wstaje dzień” – program śniadaniowy TVP Info oraz popularny program kulinarny „Okrasa łamie przepisy” w TVP 1.
Ekspozycja przetworów mleczarskich na antenie telewizyjnej przybierze szereg interesujących, angażujących widza form.
W programach śniadaniowych posłużą do tego przede wszystkim kąciki kulinarne – gotowanie na żywo z wykorzystaniem niestandardowych przepisów, które ukażą dobrze znane przetwory mleczne w nowych, niecodziennych zastosowaniach. Kilkakrotne wejścia ponadto pozwolą zaproszonym do studia kucharzom przekazać informacje nt. wartości odżywczych, walorów zdrowotnych, zalet kulinarnych oraz atrakcyjnego smaku tych produktów, tak by w rezultacie zachęcić widza do twórczego, nieszablonowego wykorzystywania ich także we własnej kuchni.
Do wybranych przepisów realizowanych w programie nawiążą felietony telewizyjne – wystąpienia uznanych ekspertów z zakresu medycyny i dietetyki. Przedstawiciele Instytutu Żywności i Żywienia, Instytutu Matki i Dziecka oraz kadry profesorskiej Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego umocują prezentowane zalety przetworów mleczarskich w aktualnej wiedzy naukowej.
Wypowiedzi ekspertów dotyczyć będą m.in. faktów i mitów nt. mleka, znaczenia przetworów mleczarskich dla zdrowia publicznego czy rekomendowanego udziału mleka i jego przetworów w zdrowej, zbilansowanej diecie. Eksperci podejmą także wątki nietolerancji laktozy, zapobiegania osteoporozie oraz suplementacji diety probiotykami i prebiotykami. Rzucą też światło na kwestie praktyczne, które wciąż budzą wątpliwości wielu rodziców, takie jak przechodzenie niemowląt i małych dzieci z mleka modyfikowanego na produkty mleczne czy alergia na białko mleka. Zdradzą, co możemy zyskać dzięki niezwykłym strukturom, jakimi są otoczki kuleczek tłuszczowych i wyjaśnią, dlaczego tłuste mleko… odchudza.
W programie kampanii znalazły się też działania wyjątkowe. Szczególne miejsce zajmuje wśród nich odcinek programu „Okrasa łamie przepisy”, w którym znany i ceniony Karol Okrasa zagości w jednej ze spóldzielni. Mistrz sztuki kucharskiej zaprezentuje widzom kolejne atrakcyjne pomysły na proste i łatwe w przygotowaniu, ale niebanalne dania bazujące na przetworach mleczarskich.
Interesująco zapowiada się także wizyta w „Pytaniu na śniadanie” uczniów Zespołu Szkół Weterynaryjnych i Ogólnokształcących nr 7 w Łomży, którzy z młodzieńczą kreatywnością wyczarują przed kamerami fantastyczne potrawy oparte na mleku.
Zaawansowane formy lokowania produktu na antenie telewizyjnej znajdą kontynuację w Internecie. Posłuży do tego m.in. publikacja przepisów wykorzystanych w poszczególnych wątkach kulinarnych oraz promocja w mediach społecznościowych: na Facebooku (m.in. filmy wideo z kucharzami i ekspertami).
Uzupełnieniem elementów edukacyjno-promocyjnych będzie emisja banerów informujących o finansowaniu działań z Funduszu Promocji Mleka.
– Ogromnie się cieszę, że dzięki wsparciu Funduszu Promocji Mleka możemy rozpocząć kolejną wielką kampanię promującą sięganie po przetwory mleczarskie od polskich producentów – podkreśla Prezes Zarządu KZSM, Waldemar Broś. – Mierzymy się przy tym z dużymi wyzwaniami, m.in. z przekazami medialnymi mówiącymi o rzekomej szkodliwości mleka krowiego czy o wątpliwościach etycznych. Głosom sceptyków przeciwstawimy stanowisko nauki, a pseudo medycynie – poglądy lekarzy. Jednocześnie przedstawimy produkty nabiałowe jako zdrową i smaczną bazę dla wspaniałych potraw, jakie z łatwością przyrządzą nie tylko talenty pokroju Karola Okrasy, ale i młodzi adepci sztuki gotowania.
Nowa kampania potrwa 4 miesiące – od 7 sierpnia do 15 grudnia 2019 r.
Patronat nad kampanią objęła Fundacja Instytutu Matki i Dziecka.
*Szczegóły: https://www.press.pl/tresc/57593,tvp-2-zyskuje-widzow-rano_-tvn-ich-traci