Nie mów fałszywego świadectwa o mleku

Niewiele produktów spożywczych musi mierzyć się tak czarnym PR jak mleko. Poglądy o jego szkodliwości zarówno dla zdrowia, jak i dla środowiska naturalnego słychać praktycznie wszędzie. Co może zrobić branża mleczna, aby w czasach gdy internet i influencerzy kształtują opinie młodego pokolenia, obronić mleko?

  • Dotychczasowe formy promocji mleka nie wystarczają, aby walczyć z czarnym PR mleka
  • Nie można lekceważyć czarnego PR mleka i jego możliwych skutków
  • O wizerunek mleka trzeba walczyć systemowo i w nowoczesny sposób

Czarna legenda mleka rośnie. Niestworzone rzeczy o straszliwych konsekwencjach picia mleka, o gwałconych krowach i cierpieniu planety, można usłyszeć od nieraz wydawałoby się poważnych ludzi. Wiele organizacji tzw. ekologicznych podaje ładnie opakowany, ale mocno stronniczy przekaz, który ma skłonić głównie młodych ludzi do rezygnacji z docenianego przez tysiące lat pożywienia, jakim jest mleko.

Dotrzeć do młodego konsumenta

Branża mleczarska musi zawalczyć o dusze młodego pokolenia Polaków i zmienić oraz unowocześniać swój przekaz. W przeciwnym razie za kilka, kilkanaście lat jego spożycie zacznie trwale spadać. Rodzi się zatem pytanie, jak dotrzeć do młodych ludzi, bo to o nich trzeba głównie zawalczyć. Pomysłów i spojrzeń na to jest wiele.

Zdaniem Waldemara Brosia, prezesa Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich, aby przeciwdziałać czarnemu PR musimy dużo więcej mówić o walorach zdrowotnych mleka i produktów mleczarskich. Powinny być to profesjonalne prowadzone kampanie począwszy od gospodarstw rolników po produkt końcowy. – Polscy rolnicy i przetwórcy spełniają wszelkie surowe normy unijne w tym zakresie tylko musimy dotrzeć z tym przekazem do jak największego grona społeczeństwa – mówi prezes Broś. Przypomina, że w 2020 r. KZSM Zw. Rew. prowadził ogólnopolską kampanię promocyjno-edukacyjną mleka i jego przetworów pn. „Mleko na zdrowie!”, w ramach której zrealizował szereg działań w telewizji i w Internecie – m.in. kąciki kulinarne w „Pytaniu na śniadanie” w TVP 2 i programy autorskie pn. ,,Nasze Najpyszniejsze” w których pokazywane były różne regiony Polski i ich mleczne dziedzictwo – były emitowane we wszystkich regionalnych ośrodkach TVP. Poza kampanią, KZSM podejmował w 2020 r. szereg innych działań marketingowych – wymienić należy promocję filmu „Wybieram produkty mleczarskie” na antenach regionalnych Telewizji Polskiej czy kampanie promocyjne produktów mleczarskich w różnych miastach Polski – w hipermarketach i na autobusach komunikacji miejskiej. – Chcę zwrócić uwagę na bardzo ważna rolę Targów w promocji i ukształtowaniu właściwego wizerunku produkowanej żywności, w tym oczywiście i produktów mleczarskich. Targi są żywym medium bezpośredniego zderzenia przedstawionej oferty z konsumentem. To właśnie na Targach producenci mają szansę zaprezentowania wszelkich nowości oraz ukierunkowania swojej produkcji zgodnie z sugestiami konsumentów. Targi mają ogromną historię i są niezmienne na całym świecie – mówi Waldemar Broś.

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl