Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich, Związek Rewizyjny jest organizatorem kampanii: „Polskie produkty mleczne dla wszystkich”. Jej celem jest podbicie serc szerokiej grupy Polaków od dzieci po seniorów. W ramach kampanii od lipca do grudnia 2022 roku pojawi się sporo mlecznych inspiracji w telewizji i internecie.
W ramach kampanii widzowie „Pytania na Śniadanie” w TVP2 zobaczą mleczne inspiracje na śniadanie, obiad i kolację. Pokażemy mleczne dania modnie podane z dawką informacji jak produkty mleczne wpływają na nasze zdrowie. Wszystkie propozycje „kuchni PnŚ” będą proste do przygotowania we własnym domu.
Kampania „Polskie produkty mleczne dla wszystkich” w Pytaniu na Śniadanie w TVP2:
27.07. – Produkty mleczne – doskonałe nawodnienie w lato
10.08. – Produkty mleczne – dla aktywnych fizycznie
16.09. – Produkty mleczne – dla seniorów
07.10. – Felieton 1
12.10. – Produkty mleczne – dla kobiet w ciąży
14.10. – Produktymleczne – dla maluchów i przedszkolaków
28.10. – Produkty mleczne – w szkole i pracy
04.11. – Produkty mleczne – kuchnia na jesienną chandrę i osłabienie
22.11. – Felieton 2
25.11. – Mleczne przekąski na grudniowe spotkania z przyjaciółmi
09.12. – Produkty mleczne – dla całej rodziny na święta – Świąteczne serniki
Dla wielbicieli tradycyjnych dań organizatorzy Kampanii przygotowali serię programów „Nasze najpyszniejsze” w TVP3. Będzie pysznie i pięknie, bo gośćmi Kuby Steuermarka będą najpiękniejsze Polki – laureatki i finalistki konkursu Miss Polonia. Wspólnie będą kulinarnie podróżować po różnych regionach Polski i przypominać tradycyjne przepisy dań, w których rządzi mleko i jego przetwory.
Kampania „Polskie produkty mleczne dla wszystkich” w programie „Nasze najpyszniejsze” w niedziele, w TVP3 o 8:15:
31.07. – Podlasie
07.08. – Świętokrzyskie
14.08. – Wielkopolska
21.08. – Kujawsko-pomorskie
28.08. – Lubelskie
04.09. – Mazowsze
11.09. – Śląsk
18.09. – Łódzkie
25.09. – Małopolska
Nie zabraknie też działań w internecie. Na Facebooku (https://www.facebook.com/polskie.produkty.mleczne.dla.wszystkich) i Instagramie (https://www.instagram.com/polskie.produkty.mleczne/) powstały specjalne profile, na których regularnie, do końca grudnia, będą publikowane posty z inspiracjami kulinarnymi, ciekawostkami i poradami dotyczącymi mleka i jego przetworów.
Kuba Steuermark poprowadzi też na swoim profilu na Instagramie (https://www.instagram.com/steuermark/) cykl krótkich filmów, w których razem z dietetyczką lub lekarzem opowiedzą o tym dlaczego mleko i jego przetwory są tak ważne w diecie dzieci, młodzieży, dorosłych i seniorów.
Instagramerka Magda Rudak (https://www.instagram.com/kabeliska/) pokaże z jakich produktów mlecznych najczęściej korzysta w swojej kuchni oraz zaproponuje pyszne dania, które prosto będzie można przygotować samemu w domu.
Dla wielbicieli podcastów organizatorzy przygotowali też nowe odcinki „Mlecznego podcastu”, które pojawią się jesienią tego roku. W podcastach wspólnie z dietetykiem zostaną przedstawione produkty mleczne i ich pozytywny wpływ na nasze zdrowie.
Partnerami kampanii „Polskie produkty mleczne dla wszystkich” są Niezależny Samorządny Związek Zawodowy Rolników Indywidualnych SOLIDARNOŚĆ i Polski Związek Zawodowy Rolników. Patronat nad kampanią objęła Fundacja Instytut Matki i Dziecka.
Kampania została sfinansowana z Funduszu Promocji Mleka.